fredag 9 maj 2014

Club Zebra-Utställningen

"Just när ni trodde det var över"... som det brukar heta på biograf-affischerna. Jag är precis hemkommen från en dag i Kristinehamn där jag varit med på en presskonferens rörande en sommarutställning jag ska bygga på temat...trumvirvel... "Club Zebra". Projektet har pågått parallellt med filmen i all hemlighet sedan årsskiftet och tanken är att ge Club Zebra-epoken en mer permanent plats utöver de båda filmvisningarna som gick av stapeln den 26 april. Utställningen är ett samarbete med Kristinehamns Kulturnämnd samt Gunnar och Ulla på Bildarkivet.

Min tanke har liksom med filmen varit att ta hjälp av stadens invånare när det gäller insamlande av materialet till utställningen. Det har lett till oanade resultat varav en kan betecknas som en ren världshändelse! Jag ser fram emot att få berätta mer om utställningen och dess framåtskridande här i fortsättningen. Öppningsdagen kommer att bli den 31 maj och tanken är att den ska pågå fram till den 21 september. Har ni frågor och funderingar är det bara att skriva.
"Lapp på luckan" gör mig lycklig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar