lördag 29 mars 2014

Veckan som gick..

Många inklusive jag själv har svårt för nostalgiska uttryck i form av lumparhistorier, idrottsprestationer (det spelades bättre boll..osv) och historier som överlever sig själva trots att ingen längre kommer ihåg namnen på de medverkande (Jomen du vet, ho mä di snygge blå öga som va ihop me han som sålde sin bil för bare 5000.- till han som...). Fast ibland dyker det upp tillfällen då man tycker att det är riktigt kul med just de ovannämnda genrerna.

I veckan har jag tillsammans med Anders, Bo och Thomas Liedström fått presentera Zebra-projektet för såväl lokal-4an som NWT och det är underbart att bara sitta och lyssna på Anders och Bo som berättar om den här tiden. Vare sig teve-folk eller journalister vill slå av sina bandspelare!
Kolla inslaget från 4-an här om ni vill.
The Cavern? CBGBs? Nej..Club Zebra på Eldaregatan 6.

Den här bloggen bygger som ni förstår på att trycka in så många nostalgiknappar som möjligt. Club Zebra har fått utgöra den röda tråden och så har andra saker tagit vid. Själv var jag bara 5 år när Torsten Palm sålde till Anders och Bo men det har ju inte stoppat mig från att skriva som den värste nutidshistoriker :). Nu har jag däremot tömt historieförrådet och låter bloggen vila till sig ett slag. Om mindre än en månad har filmen om Club Zebra och den tiden, premiär i stan. Det känns stort och fantastiskt kul.
Christinateatern. Låt oss se "slutsålt" på dörren! :)
Min önskan är att ni som dyker upp på visningarna träffas på lokal efteråt för att fylla i alla de "minnesluckor" som utelämnats. Jag skulle naturligtvis vilja vara fluga på väggen (största flugan som skådats på en vägg, men iaf) när ni utreder hur det egentligen låg till med "ho görschnygge med mockaskora som...eller han som jämt skulle... Ja, ni fattar :).

Tusen tack för all underbar respons och hoppas att vi ses snart!

/Bengt

1 kommentar: